Spi sladce, Drupale!

Dámy a pánové, vážené čtenářstvo. Činím, jak jsem slíbila a představuji Vám své nové blogovátko. Jak už to bývá, sice přijdete o některé vlastnosti Drupalu, místo toho ale dostanete dvě novinky, po kterých jsem už dávno hluboce toužila a žádné CMS je nenabídlo. Takže, tady máte zdroják (celé je to v perlu).

První novinkou je možnost ovládat celé blogovátko e-mailem. Můžete se zalogovat svou e-mailovou adresou (původní účty jsem neimportovala, protože stejně neexistuje nastavení, které by šlo zachovat - pořídit si nový je ale hračka, nápověda k dispozici) a posléze si nastavit, jaké druhy článků a komentářů si chcete nechat zasílat. Toužíte-li odpovědět na nějaký starší článek nebo komentář a nechcete se otravovat s webovým formulářem, stačí kliknout na odkaz a poslat odpověď na e-mail, který vám přijde, ze svého oblíbeného textového editoru. Po úvodním naklikání nastavení sem už vlastně nemusíte vůbec chodit a nic vám neuteče. (Prosím, kdyby vám mailové rozhraní jakkoliv nechodilo, pošlete mi mail. Poslední problémy s parsováním References a kódováním jsem lovila včera a je dost pravděpodobné, že vůbec poslední nebyly.)

Druhou novinkou je automatické schovávání threadů, které blogovátko vyhodnotí jako nezajímavé pro ostatní čtenáře coby potencionální semeniště flamu - zatím to není nikterak sofistikované, ale zkusím si časem někde obstarat větší množství dat z nějakého diskusního fóra a vylepšit. Bohužel se to neobešlo bez JavaScriptu, snad mi to odpustíte.

Bugreporty beru s nadšením, patche ještě raději - to, co teď běží na serveru je přesně to, co najdete v tarballu se zdrojáky, samozřejmě až na konfiguraci. Kdybyste se to chtěli pokoušet používat a nevěděli si rady, nebojte se zeptat, "instalace" zatím znamená trochu ruční práce. Kdyby vám coby čtenářům chyběla některá featura z Drupalu, můžete si o ni zkusit říct, třeba ji někdy dodělám.

404: Muhehehehechlemst! pepca (25. 8. 2008 - 14:19) Sbalit(2)
Máš to rozbitý ;-)

V odkazech v RSS chybí 'art='

A pak taky:

Chybná mailová adresa
WARNING: Use of uninitialized value in numeric lt (<) at Brum/Comments.pm line 129, line 1.
Díky moc! anicka (25. 8. 2008 - 14:45) Sbalit(1)
První byla pěkně blbá, druhá taky. Tak zas o dva bugy chudší... :-)
RSS Syky01 (25. 8. 2008 - 15:39) Sbalit(6)
Tak nevím jestli je to rozbitý nebo jestli je chyba někde jinde, ale v Google Readeru se mě už po třetí objevilo potřetí posledních 10 příspěvků
Re: RSS Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 16:15) Sbalit(5)
> v Google Readeru se mě už po třetí objevilo potřetí posledních 10 příspěvků

Uf, tak to zatím nevím, čím to může být. Ale zkusím si s tím trochu
pohrát. Já to RSS vůbec nejsem zvyklá používat, víceméně jsem to
obšlehla z toho původního Drupalího feedu.

G. Reader wr (25. 8. 2008 - 16:39) Sbalit(4)
Ano. Mně dneska také 3x posledních 10 postů :)
Re: G. Reader Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 21:54) Sbalit(3)
> Ano. Mně dneska také 3x posledních 10 postů :)

Uf, tak snad to teď bylo počtvrté a naposled. Omylem jsem vynechala
poměrně podstatný tag :-)

Re: G. Reader Syky01 (25. 8. 2008 - 23:28) Sbalit(2)
:o) Jestli to bude fungovat se asi dozvíme až přidáš další příspěvek :-)
Re: G. Reader Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 23:29) Sbalit(1)
Už mám v bufferu pěkných pár článků, které jsem ještě neměla čas napsat.
Takže to možná nebude trvat dlouho :-)

Hmmm... Daniel Felix Hrouzek (25. 8. 2008 - 22:01) Sbalit(8)
Jakožto znalec Drupalu si nemyslím, že by existovalo něco, co by za pomoci příslušných modulů neuměl, ale budiž. Jen se divím, že lidi baví pořád dokola vynalézat jedno a to samé kolo...
Re: Hmmm... Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 22:11) Sbalit(1)
> Jakožto znalec Drupalu si nemyslím, že by existovalo něco, co by za pomoci příslušných modulů neuměl, ale budiž. Jen se divím, že lidi baví pořád dokola vynalézat jedno a to samé kolo...

Popravdě, kdybych to, co jsem naprogramovala, viděla hotové, tak to asi
dělat nebudu. Ale nevím o ničem (včetně Drupalu), co by mailem doopravdy
ovládat šlo - přitom možnost ťukat si komentáře z pohodlí svého muttu je
to hlavní, co mě k oné výrobě kola doneslo.

Můžu poprosit o odkazy na příslušné moduly? Pokud se Drupal skutečně dá
nakonfigurovat tak, aby uměl to, co moje hračka, a bylo to správně
(nevím o ničem jako MIME-tools pro PHP a trefit generování mailů na
zelené louce je IMHO dost obtížné), určitě v tom najdu nějakou
inspiraci...

Každopádně, když se navíc člověk chce zbavit PHP, asi fakt nemá lepší
možnost než nabrousit textový editor :-)

Re: Hmmm... Martin Mares (25. 8. 2008 - 22:15) Sbalit(6)
> Jen se divím, že lidi baví pořád dokola vynalézat jedno a to samé kolo...

Možná proto, že doufají, že jednou vynaleznou nějaké, které není hranaté :-)

Re: Hmmm... Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 22:28) Sbalit(5)
A i když bude pořád trochu hranaté, aspoň budu vědět, jak ty hrany
brousit, když na nějakou narazím :-)

Popravdě, být "znalcem Drupalu" zní IMHO spíš děsivě: Času potřebného k
získání takového přídomku musí být řádově víc než času nutného k napsání
toho, co člověk doopravdy potřebuje, a v čem se pak vyzná. A navíc to
bude čas mnohem méně příjemně strávený. Pro mě tedy rozhodně :-)

Ale drupalí mailovací modulky bych stejně ráda přelouskala, i navzdory
PHP. Jenže v tom repozitáři modulů od Drupalu nikdy nedokážu nic
najít :-)

Re: Hmmm... pepca (25. 8. 2008 - 22:37) Sbalit(4)
Ono drupal neni moc hezkej. Sice to není vyloženě hnus, ale prostě není hezkej. Moc se tam motá dohromady view a controller -- html je prolezlé do míst, kde nemá co dělat. A taky to není dostatečn modulární, já si rád skládám stránky jako puzzle. Takže jsem si taky napsal svůj a uživatelé to zatím přežili :)

btw, ta captcha je děsná, haf.

ps: nechceš udělat, aby se předmět při reakci na jiný příspěvek vyplňoval sám?
Re: Hmmm... Anicka Bernathova (25. 8. 2008 - 22:45) Sbalit(2)
> btw, ta captcha je děsná, haf.

Ta vznikla na poslední chvíli :-)
Původně jsem vůbec nechtěla umožnit přidávání komentářů jinak než mailem
(weblog na mýtince by měl své půvaby). Pak jsem nechtěla přidávání
komentářů dopřát anonymům, protože ta "registrace" přece fakt nic
nestojí a člověk se tak vyhne všem otravnostem. No a nakonec to dopadlo
takhle, hack, než vymyslím něco lepšího.

Nápady? Původně to měly být kvadratické rovnice... tohle tam určitě
nemůže zůstat natrvalo, protože kdo chce, ten to robota hravě naučí, jen
zatím nemám nic lepšího. Klasické "obrázky" z duše nenávidím, většina se
jich luští lépe ocrkem než očima :-)

> ps: nechceš udělat, aby se předmět při reakci na jiný příspěvek vyplňoval sám?

To jsem původně chtěla, ale nevím, co bych tam vyplňovala. To, co tam
píše takový Drupal nakonec vypadá fakt hrozně, ale nic moc lepšího
automaticky vyvěštit neumím.

Možná bych ale vlastně mohla obšlehnout od abíčka jejich Re: nadpis.
Sice se tím připravím o jakoukoliv naději, že někdy budu mít v předmětu
něco jiného, ale s mailem to nakonec dopadne stejně, tak proč ne...

Re: Hmmm... anicka (25. 8. 2008 - 23:05) Sbalit(1)
Tak jo, předmět tam máš :-)
Re: Hmmm... anicka (22. 11. 2008 - 22:36) Sbalit(1)
> btw, ta captcha je děsná, haf.

Tak, už jsi s captchou spokojený? Mně se teď už moc líbí :-)
Byť spousta pěkných otázek, která mě napadla, nakonec podlehla
autocenzuře...

Re: Spi sladce, Drupale! Pajk (26. 8. 2008 - 9:10) Sbalit(3)
Vypada to, ze v generovanem html neni definice charsetu, tim padem
nektere prohlizece (IE 6 urcite) nezobrazuji spravne cestinu. Firefox
samozrejme OK.
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (26. 8. 2008 - 9:50) Sbalit(1)
> Vypada to, ze v generovanem html neni definice charsetu, tim padem
> nektere prohlizece (IE 6 urcite) nezobrazuji spravne cestinu. Firefox
> samozrejme OK.

Pardon, vůbec jsem netušila, že po něčem takovém touží - měla jsem za
to, že stačí nechat to na Apachovi, ale tahle stará zdechlinka vždycky
něčím překvapí. Zkusím napravit.

Mimochodem, jak to jinak vypadá, příčetně? Když jsem dodělala kdysi skin
pro svůj starý dobrý pradávný PiXyS, zjistila jsem až po čase s
překvapením, že je v IE poněkud jiný, než v mých prohlížečích :-)

Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (26. 8. 2008 - 10:20) Sbalit(1)
> Vypada to, ze v generovanem html neni definice charsetu, tim padem
> nektere prohlizece (IE 6 urcite) nezobrazuji spravne cestinu. Firefox
> samozrejme OK.

Nakonec naštěstí nebylo třeba vůbec ubližovat HTML. S překvapením jsem
zjistila jednak, že vlastně máme doma jeden notebook s Windows, jednak,
že si ještě pořád pletu, jestli je správně utf-8 nebo utf8 nebo co
vlastně :-) Fixed.

Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (26. 8. 2008 - 18:57) Sbalit(12)
Neplánujete omezit počet řádků (slov) které se zobrazí v rss? Teď se zobrazuje celý článek.
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 13:40) Sbalit(11)
> Neplánujete omezit počet řádků (slov) které se zobrazí v rss? Teď se zobrazue celý článek.

Když to je tak, že se člověk jaktěživ všem nezavděčí :-) Celé články
jsou tam na někdejší žádost čtenářstva, dřív býval jen ten kousek, co je
na titulce.

Ale možná můžu udělat ty RSS kanály dva.

Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (27. 8. 2008 - 14:53) Sbalit(10)
No to byl jen takový nápad.. :-) Nechci Vám kvůli tomu přidělávat práci. <br /> Teď mě ještě do očí uhodila jedna věc. Bylo by možné nějak barevně (případně třeba linkou) oddělit hlavičku komentáře(řádek kde je napsáno Anicka Bernathova .. sbalit) od jejího obsahu?
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 16:53) Sbalit(9)
> Bylo by možné nějak barevně (případně třeba linkou) oddělit hlavičku komentáře(řádek kde je napsáno Anicka Bernathova .. sbalit) od jejího obsahu?

Určitě. Já jsem ale "grafik" jak noha, takže se bojím se pouštět do
větších akcí, aby to nevypadalo pod psa. Stačí tak?

Jak na to koukám, asi bych vážně měla povolit to HTML, i když to IMHO
udělá víc škody než užitku :-)


Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (27. 8. 2008 - 18:03) Sbalit(8)
Skvělé, ta linka tomu pomohla. Za to html se omlouvám, je to síla zvyku.
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 18:19) Sbalit(7)
> Skvělé, ta linka tomu pomohla. Za to html se omlouvám, je to síla zvyku.

To je v poradku :-) Jak se snazim, aby primarne podporovany zpusob
komunikace byl ten mail (obycejny, textovy), to HTML do toho vubec
nesedi. Ale jestli se ukaze, ze vetsina navstevniku nepovazuje mail za
pohodlny a po HTML touzi, neco s tim treba provedu.

Re: Spi sladce, Drupale! Vojtěch Kozák (27. 8. 2008 - 18:49) Sbalit(6)
Přijde mi škoda, aby lidí nachodili na web a jen navštěnovali "blog" pomocí
emailů. Pak to bude spíš diskuzní skupina než blog. :-) Ale proti gustu...
Jinak přeji hodně dobrých článků a spokojených komentářů v novém blogovacím
systému. (Tohle je moje první odpověď mailem, tak hned běžím kouknout se jak
se bude vyjímat v blogu). :-)

2008/8/27 Anicka Bernathova <anicka+brum@anicka.net<anicka%2Bbrum@anicka.net>
>

> > Skvělé, ta linka tomu pomohla. Za to html se omlouvám, je to síla zvyku.
>
> To je v poradku :-) Jak se snazim, aby primarne podporovany zpusob
> komunikace byl ten mail (obycejny, textovy), to HTML do toho vubec
> nesedi. Ale jestli se ukaze, ze vetsina navstevniku nepovazuje mail za
> pohodlny a po HTML touzi, neco s tim treba provedu.
>
>
Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (27. 8. 2008 - 18:50) Sbalit(3)
Aj gmail to nemá rádo. :-)
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 18:54) Sbalit(2)
> Aj gmail to nemá rádo. :-)

Copak je za problem s gmailem?

Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (27. 8. 2008 - 19:07) Sbalit(1)
Vše je v pořádku, chyba byla jako vždy mezi klávesnicí a židlí..
Re: Spi sladce, Drupale! kouzer (27. 8. 2008 - 18:51) Sbalit(1)
Také se zobrazuje email místo nicku.
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 18:57) Sbalit(1)
> Přijde mi škoda, aby lidí nachodili na web a jen navštěnovali "blog" pomocí
> emailů.

Však si můžou vybrat :-) Znám spoustu lidí, co považují mail za
nejpohodlnější komunikační prostředek (sama se mezi ně počítám) i
takových, kteří jej nesnášejí (ahoj matějčíku) - a pevně doufám, že tady
si přijdou na své obě strany. Nechme se překvapit...

Re: Spi sladce, Drupale! Krígl (27. 8. 2008 - 0:59) Sbalit(2)
Tak schválně, projde že kočka dělá "haf"?
Hmm, neprošlo, ale neprošlo ani "fňuk", které od nich slýchám poměrně často - takový ten zvuk, vydávaný při porušení kočičích práv (sežrat cokoliv, strkat čumák do _mého_ hrnku čaje, buffer overflow odpadkového koše apod.).
A pes neprošel na "bark", co budou dělat majitelé zvířat s anglickým locale?
Re: Spi sladce, Drupale! Anicka Bernathova (27. 8. 2008 - 13:39) Sbalit(1)
> Tak schválně, projde že kočka dělá "haf"?
> Hmm, neprošlo, ale neprošlo ani "fňuk", které od nich slýchám poměrně často - takový ten zvuk, vydávaný při porušení kočičích práv (sežrat cokoliv, strkat čumák do _mého_ hrnku čaje, buffer overflow odpadkového koše apod.).

:-) Zato by prošlo třeba "sss" - klidně přidám i fňuk :-)
Ale hlavně by to chtělo zkusit vymyslet něco dlouhodobě udržitelnějšího
:-)

> A pes neprošel na "bark", co budou dělat majitelé zvířat s anglickým locale?

Coby, naučí je štěkat česky. Taky mám doma britskou kočku, a umí dělat
mňau. A jak krásně! :-)